lördag 14 april 2012

KOLLAT LÄGET!!

Har idag varit ute och rekat läget lite. Gjort de första trevande försöken att titta på saker som behöver renoveras här hemma.


Då på nya badrum, vi har två som måste göras om. Har då även kollat på kök, här har vi ett som måste göras om. Allt då som tillkommer som kakel, klinker, vitvaror, färger, material mm. Gör mig tokig. Massor är fint, massor är smart, massor är dyrt!! Sedan måste vi även byta golv när vi ändå håller på. Då blir det ju nytt golv även i vardagsrummet efter som köket hänger ihop med det. Då skall ju även allt målas om eller tapetseras. Hur skall man kunna välja??


Kollade även på hur man kan göra om tvättstugan. Hittade då även jättefina ”Walk in Closet”. Säger bara – Vill ha!! Men varför måste allt kosta så himla mycket jämt. Visst är det tråkigt. Man får liksom lite ågren då man vet att det man väljer blir liksom kvar i ett antal år. Man kan då inte byta ut de som om det vore IKEA möbler.

Sedan har vi ju allt ute i trädgården som jag vill fixa till. Nya altaner, hundgårdarna mm…. Herregud…. Hur skall jag eller vi kanske jag får säga få ihop allt. Det är massor att tänka på. Var börjar man? Var är bäst att börja så att allt sedan kommer i en logiskt följd. Det enda jag vet är att jag vill ha det tidlöst, rent och enkelt och då även lättstädat.

Finns någon frivillig som vill hjälpa till att välja, färg, form och material mm? Tror jag behöver hjälp av en proffsig inrednings designer, eller nått. För efter allt fint som vi har sett idag så kommer jag aldrig att kunna välja!!

Men, det är väl bara att börja bläddra i alla kataloger och välja och vraka. Är det så enkelt verkligen?

1 kommentar:

leamington sa...

Jag anmäler mig frivilligt :))