torsdag 21 juni 2012

ROSA KALLINGAR!!

Maj gaad, vilket väder vi har idag. Hur länge har vi inte väntat på detta. Underbart säger jag bara!!

Tänk vad härligt och vackert väder kan göra, vilken energi man får. Var uppe med tuppen idag när jag såg att solen försökte glutta på mig genom det nerdragna fönstret. Ut med alla hundar och bara sätta igång och göra allt man gör på morgonen när man har hundar.
Sedan var det bara att slänga några i badet. Så skönt när man kan bada dem och sedan låta dem självtorka på altanen. Lätt för mig och skönt för hundarna tror jag. Även de som inte blir badade blir ju nästan helt galna.
Det blev så varmt att jag tillslut endast stod i ett rött linne och rosa kallingar och badade de sista. Inte så snyggt kanske men det var för varmt för att ha något annat. Vilken tur man är själv hemma, och bor på landet!! ;-)

I allt badande så tycker jag mig se en liten mage på en av våra Cavalierer. Så vem vet, kanske blir det smått här framöver. Måste säga att det faktiskt är lika spännande varje gång. Trots att man har en liten paus!! Har förstått att många tar ultraljud men jag har nog aldrig gjort det. Tänker mera, blir det så blir det. Det är ju lite av spänningen, eller hur?

Jo för fasen, en gång har jag gjort det. Men det var många år sedan. Då åkte jag iväg med en tik som var parad men man såg inget om hon skulle ha eller inte. Jag hade en rolig resa på gång och viste inte om jag skulle våga hänga på eller inte. Sagt och gjort, vi gjorde en röntgen på henne (vet inte om man kunde göra ultraljud då) och visst var hon dräktig. En liten valp gjorde att jag inte kunde resa. Men vad gjorde väl det då när man var överlycklig över att få veta att man skulle bli med en liten valp!!
På tal om resa. Nu har jag precis vinkat av Johanna, Anton och Sophie som skall ha en skön vecka i Turkiet. Kvällen igår blev väldigt lyckat och Anton såg ut att ha det bra. Han såg så nöjd och glad ut över allt. Sicken kille han är ändå!! Hoppas nu att de får en underbar vecka och att de som man säger som förälder – att de sköter sig!! Nu blev det jag som fick vara hundvakt åt deras lille – Bucky! Vad gör det, en mer eller mindre….
Hum – midsommar imorgon. Vad skall man hitta på? Hur blir vädret? Oavsett, ha en underbar midsommar och simma lugnt!!

Inga kommentarer: