onsdag 25 juli 2012

UNDERBAR SOMMAR DAG!!


Idag har det varit en sådan där härlig, fantastiskt och alldeles underbar sommar dag. Precis som det skall vara i Sverige i juli. Som jag har längtat efter detta.  Fint väder ger sådan fantastisk energi, i alla fall för mig. Har fått gjort massor idag och känner mig riktigt nöjd med dagen.

Det har varit varmt så lite pauser har det allt blivit. Har borstat massa hundar, tyvärr färre än vad jag hade tänkt. Men det kommer så mycket annat emellan så jag får ta dem imorgon. Sedan är det bara att ge sig på Japparna. Sedan börjar vi om igen med Cavaliererna. Med hundar tar det liksom aldrig slut!!
 Har även flyttat ut Sarah med valpar i köket. Lättare att ha dem där. Nu när det är så varmt vill man också ha lite koll på hur alla mår. Dessutom kan vi nu ha altandörren öppen till vårt sovrum, så att vi kan få lite frisk luft. Jobbigt att sova med valpar när man inte kan ha öppen och vädra när man vill.
Sarah tog flytten bra så de fick lite rent hos sig plus att även valparnas klor fick lite manikyr för första gången. Fattar inte hur snabbt och fort dessa små klor växer. Har fått lite mani på att hålla dem korta och trubbiga sedan lille Alejandro fick en kraftig infektion, troligtvis pga. att någon av hans syskon rev honom i ögat. Kan säkert hända ändå men då har i alla fall jag gjort vad jag kan för att förhindra att det händer igen.
Började även röja lite i hundgårdarna. Detta projekt får fortsätta imorgon då jag har massa nya idéer på vad jag vill göra. Får se om jag får med mig Per på detta. Han har varit ledig i dag och kommer även vara hemma imorgon.
Nu ropar soffan på mig. Vi skall kolla på en film, vilken? – Ingen aning!!

Inga kommentarer: