torsdag 30 augusti 2012

MORGONENS FUNDERING!?

Sitter med mitt kaffe och laddar för att gå igenom tre av mina pälsmonster, Rickey, Bailey och Frankie idag. Sen har jag två till som väntar på genomgång en annan dag och det är Hank och Jack!!

Ibland funderar jag bara på att ta fram klippmaskinen och göra det väldigt lätt för både mig och kanske för hundarna. Jag skonar mina axlar och rygg, dem från lite pina med tovor och sånt. Lite lättare blir det att hålla örenon rena och torra från svamp, fukt och sån skit kan jag tänka mig.

Har aldrig tidigare gjort detta, har alltid haft alla mina hundar i full päls. De är redan Champions och skall ju inte ställas mera. Parar de så funkar ju det lika bra med eller utan päls, eller hur?

Men oj, vad det tar emot. Oavsett om man ställer eller inte så vill man ju att de skall vara fina, mitt öga vill ha något fint att titta på om dagarna.

Hur gör ni? Hur hade ni gjort?

HUM - Svårt val?

Inga kommentarer: