måndag 27 augusti 2012

PAPPERSJOBB!!


Nu är det i alla fall bestämt vad valparna skall heta. Fixade med massa hundpappaer igår och idag skall de iväg till Svenska Kennelklubben för registrering. En export och en import och valparna skall registreras. Tycker det har blivit en massa pappersjobb med hundarna den sista tiden. Och på något sätt blir det bara mer och mer….
Högarna med papper som dessutom skall sorteras och läggas i mappar och pärmar bara växer och växer. Ärligt – Tror snart faktiskt att jag behöver en Ulla-Bella!!
Valparna heter nu:
Vouges Fashionista
Vouges Fragrance
Vouges Florence
Vouges Fantasia
Vouges Florida
Vouges Fergie
Nu är det bara att bestämma vem som är vem och vem som skall vart. Valparna blir redan 7 veckor imorgon så det går undan nu. Fast de sista åren har jag nästan inte lämnat en enda valp när de är 8 veckor. Tycker nästan det är lite tidigt, de är fortfarande så små. Bara bebisar, och jag vill se till att de är redo och att de äter bra och allt det där innan det är dags för flytt till ett nytt hem. Så mellan 9-10 veckor känns för mig mera OK för mig!

Inga kommentarer: