måndag 20 augusti 2012

SKIT GRIS!!


När man går hemma med hundarna så känner man sig alltid lite skitig, i alla fall jag. Kanske för att man har tassavtryck på byxorna. Kanske för att man plockar skit. Kanske för att man torkar piss. Kanske för att man byter bajs papper hos valparna. Kanske för att man jobbar med skit helt enkelt.
Vissa dagar så känner jag mig lortigare och skitigare än vanligt. Spelar ingen roll hur mycket eller ofta man duschar. Eller om man dränker sig i parfym. Eller om man rakar sig, skaffar ny frisyr eller lägger ansiktsmasker, bleker tänder eller annat. Man känner bara att man är smutsig på något konstig sätt!!
Att gå här hemma på dagarna i snygga och dyra kostymer kommer ju inte på fråga. Så hur gör man för att känna sig hel och ren?? Gillar inte att känna mig som en uteliggare, fast utan kundvagn…..
Alla dagar kanske man inte känner så men ofta, tror också att när man går hemma med hundarna så spelar det ingen roll vad man har på sig. För de struntar i om man har fixat håret eller har dyra och rena kläder på dig. De dyrkar och älskar en i alla fall. Eller hur?
Så här kan i alla fall jag ut på dagarna!! Så till dagens fråga; - Lukar bonden fortfarande Ko efter duschen?

Inga kommentarer: