fredag 28 september 2012

FÖRSÄKRINGAR


 
Visst låter bara ordet försäkringar väldigt tråkigt. Men det är ju inte så dumt att ha när det händer något tråkigt, eller hur??
Men ärligt jag har NOLL koll på mina försäkringar på hundarna. Jag vet inte ens hur mycket jag betalar varje år. Men kan tänka mig att det är en del av kassan som går just till försäkringar.
Har idag haft ett bra samtal med mitt ”nya” försäkringsombud på Agria vilket är viktigt. Det är också viktigt att ha ett ombud som kan serva och hjälpa till i denna försäkringsdjungel. Jag har idag plockat bort hundar som bl.a. är avlidna, hundar som jag har sålt för flera år sedan mm. Hum – sa jag att jag har NOLL KOLL?
Har även gått igenom lite andra saker som gör att jag nu får lite jobb att fylla i en och annan blankett. Men sen hoppas jag att det är ordning på torpet och att jag kan känna att hundarna är säkra och att även min ”penga pung” mår bra.
Bara att välja rätt bolag är inte det lättaste. Alla bolag lockar med massor som gör att man blir alldeles förvirrad och villrådig och inte vet varken ut eller in.
Dagens Fråga: - Vilket bolag har ni era hundar i och varför?

Inga kommentarer: