tisdag 30 oktober 2012

GENIALT!


Eftersom vi i Sverige inte litar på att veterinärer i andra länder kan sina jobb lika bra som de här hemma, kom en uppfödare kollega (fast på annan ras) på den briljanta idén att jag skall ta med mig min veterinär när jag ger mig i väg och köper en ny hund i annat land eller kanske åker och parar.
Va smart, eller hur? Att jag inte kom på denna geniala iden själv….. Detta kommer ju inte kosta någonting och ingen kommer ju heller tro att jag har ”köpt” min veterinär. Utan att intygen är helt korrekta och som det ska, eller? ;-)
Nu är frågan bara – Vem skulle vilja åka med mig på lite weekend resor framöver? Behöver ju någon som inte bara är bra på att lyssna på hjärtat, för det kan ju också va bra att veta hur ögon och knän ser ut. För jag vill ju inte köpa eller para med en sjuk hund!!


Inga kommentarer: