lördag 27 oktober 2012

JAG BLIR SÅ TRÖTT….

- Asså shiiit, alvarligt vad är problement??

 
Fick idag höra att en förtroendevald inom ”min” klubb sitter och snackar skit om en av mina gamla hundar. Allt eftersom en helt vanlig valpköpare ringer och berättar en tråkig historia om sin egen hund. Denne får då till svar att – Det är ju inte så konstigt eftersom Vouges Xxxxx ligger i stamtavlan!
Nu undrar jag om detta verkligen får gå till såhär? Denna hund är för det första en hund som INGEN har sett. En hund jag aldrig har visat på någon som helst utställning. Denna hund har heller inte bott hemma hos mig, utan hamnade hos en vän som foderhund i rätt så ung ålder. Så att någon överhuvudtagen har sett denna hund är omöjligt. Hunden är idag runt 9-10 år och hade sin sista kull för ungefär 6 år sedan. Har endast haft två kullar och 6 valpar!!
- Vad är problemet?
Tråkigt att denna valpköpare inte för det första var nöjd med sin hund och att den gick en tråkig väg tillmötes. Hundar är liv, liv som kan bli sjuka precis som med oss människor. Men min hund ligger först i 3dje led. Varför skulle Vouges Xxxxx vara problemet i denna stamtavla?
Vad får människor ut av att starta sensationer och svärta ner andra? Hur mår dessa människor egentligen, förstår de inte hur mycket de kan förstöra? Och sist men inte minst, hur kan en människa som är förtroendevald inom en klubb anse sig ha rätten till att ”hitta på” saker som kan vara orsaken till en annans hunds öde. Vad kan denne person veta om min hund som inte jag vet, nu när INGEN varken har sett den eller ens tagit i den?
Blir så trött på att hela tiden få höra ”nya” sanningar om mina hundar, om och om igen. Om ni vill veta något om mina hundar eller hur de mår så ta det med mig. Jag lovar, jag skall svara så ärligt och öppet jag bara kan. Det brukar jag göra, för jag har INGET att dölja!!
Tänker inte ens bemöda mig med att berätta vem hunden är, kommer ändå inget gott ur det!!

Inga kommentarer: