torsdag 29 november 2012

INSPIRATION

Sitter här och myser i mörkret med tända ljus och en kopp kaffe och funderar på vad jag skall ta itu med idag. Det blir ingen träning idag då kroppen behöver vila. Låter konstigt men det är tydligen en del av att träna att också vila och återhämta sig. Just denna delen av att träna gillar jag.

Oavsett vad man har för mål eller annat så behöver man inspiration. Gäller både hunduppfödning, träning eller kanske sluta röka. Jag har massor med bra källor där jag hämtar inspiration och kraft. Jag hittar den lite varstans och ibland även hos människor jag inte ens känner.

Att hitta rätt källa till inspiration tror jag är en viktig ingrediens för att lyckas. Många tror jag ger upp och tänker - Jag kan inte! Eller - Jag orkar inte! För oavsett hur vi tänker så vill vi ju alla lyckas med det vi gör eller tror på. För att lyckas med vad man än tar för sig så kommer man inte undan att även göra tråkiga och kanske lite jobbiga saker. Allt är inte roligt här i livet, men det blir både roligare och lättare så fort man hittar rätt och en positiv inspirations källa!!

Jag gillar verkligen människor som har mål. Med detta inga dags sländor utan de som tänker långsiktigt och stabilt. Mycket av det man vill göra händer inte över en natt utan man får jobba på sin framgång. Man kanske inte alltid lyckas, men har man ett mål så är det bara att köra igen och igen tills man lyckas och får det man vill.

Inga kommentarer: