onsdag 30 januari 2013

FLYTTFÅGLAR

I veckan har några av mina små älsklingar flyttat till nya hem, vilka det är spelar ingen roll. För oavsett vem/vilka det är så är det lite sorgligt och tomt. Fast samtidigt så vet jag att de kommer få det underbart, annars hade de aldrig fått flytta. De är ju som sagt mina kompisar och jag vill och gör allt i min makt för att mina kompisar skall ha det bra, eller helt enkelt bäst!

Jag har ju som sagt bestämt att min tid med "stor kennel" är lite förbi och jag kommer lägga upp allt på ett lite annorlunda sätt i framtiden. Fler är på väg, en skall te.x flytta till en kennel i södra Europa och en kanske till en annan kennel här i Sverige. Vi får se hur det blir!!

Det kommer bli tomt när jag är klar. Fast tomt kommer det kanske aldrig bli jag vet ju var de finns och jag kommer att följa dem, fast då på avstånd. Dessutom kommer fler stanna är vad som flyttar, så jag vet inte om tomt är det rätta ordet. Men ni förstår säkert hur jag menar...

Det känns faktiskt bra, mycket bättre än vad jag trodde från början. Jag är ju lite blödig och har lite känslan att - mina hundar är bara mina. Att det trots allt känns bra beror kanske på att jag inte har skyndat på saker och ting utan verkligen gett det tid till att hitta rätt människor och familjer till mina hundar. Det måste få ta den tid det tar, för jag vill samtidigt inte att det skall gå för fort.

Man måste hinna med att mogna i tanken och dessa tankar har jag nu haft en längre tid. Detta och mycket annat växte sakta fram under den senaste tiden under min paus från allt. Jag har ju också sagt att jag vill backa undan lite, så detta blir bra. Jag måste intala mig det iallafall, för - mina hundar är bara mina!

VOUGES FLORENCE
Ch. Clopsville Gin Rickey - Vouges Upsadaisy
 

Inga kommentarer: