måndag 11 mars 2013

BAJSKORV!!

Bajs, bajs, bajs... Allt skiter sig känns det som just nu. Lilla "Laila" valpar just nu och det är som att ta ut sockerkakan ur ugnen redan efter 3 minuter. Det är liksom inte klart, allt bara rinner ut i nån äcklig sörja. Nått har hänt på vägen och gått fel, valparna som kommer är så små, så små och de känns inte riktigt klart. Hon har sina dygn på fredag från första parningen och söndag från andra.

- Åhhh, jag är just nu väldigt besviken och stackars "Laila" sitter här framför mig med trötta och ledsna ögon. Tycker så synd om henne och jag vet inte riktigt vad jag skall göra. Just nu har hon en liten kille och en liten tjej som lever på ca 100 gram vardera. Känns som om jag kommer få jobba som ett as för att få detta att fungera och att dessa små liv skall få chansen att växa upp till starka och friska små hundar. Så jäkla frustrerande...

Känner mig just nu så maktlös och trött och less på allt. Jag har sagt det förr och säger det igen - Vem har sagt att det är lätt att föda upp hundar!? Just nu skulle jag vilja TRO, be till en högre makt eller nått. Men jag skall nog sätta mig och skissa lite tror jag. Alltså på framtiden och inget annat!!

Jag säger redan Natti här och nu så får ni höra imorgon hur allt gick!!

Inga kommentarer: