torsdag 25 april 2013

VA FAAN!!

Nä, nu är jag bara sååå jäkla färdig med allt vad färskfoder och barf eller - whatever det heter. För det första så håller det inte den kvalitén som tillverkarna och företagen lovar. Vadå bra för magen? Sen när skall hundar vara lösa i magen och ha diarré?

Har nog provat allt som finns på marknaden nu, då jag faktiskt trodde på idén. Allt låter ju så jäkla bra när man läser på alla företagens hemsidor. Men fy sjutton säger jag bara, vad ger vi våra hundar egentligen?

Nu när jag skulle ge "Lailas" valpar lite lunch så kladdar jag ut färskfodret då konsistensen är lite som leverpastej. Så jag brukar skvätta på lite ljummet vatten så det blir lite lättare för valparna att äta. Jag får då se något vitt i maten och häller då på massor med vatten.
 
Vad händer då? Jo, det flyter upp frigolit till ytan. Men asså shiiit, sedan när ingår frigolit i hundens näring? Lite senare när jag tittade ner i matskålen som stod dränkt i vatten i diskhon så hade även en massa spannmål kommit upp till ytan. Nä, detta var verkligen droppen för mig. Nu kommer jag i fortsättningen bara att ge mina hundar torrfoder. Finns säkert skit i det också men mitt öga ser det i alla fall inte. Dessutom har de fina magar, i alla fall från det foder jag ger vilket är Purina PRO Plan med Lax!

Vilket märke det är som har dessa vita nyttiga frigolit saker i sitt foder spelar ingen roll, allt är bara ren skit och lurendrejeri!!! Allt på våra stackars hundars bekostnad. Jag som var så glad att lille "Mike" och "Kitty" hade börjat äta så bra. Vad skall jag nu ge dem? Lite glasfiber och sådär gul isolering kanske, måste vara mums. För frigolit har de ju redan testat!!!!

Inga kommentarer: