lördag 22 juni 2013

OJ, VILKEN DAG!!

Har inte bloggat så bra idag, för idag har jag jobbat. Eller ja..... jobbat och jobbat var kanske att ta i men jag har hjälpt till och gjort så gott jag kunde. Inte lätt att bara hoppa in i en butik sådär med en massa saker som man kanske inte kan så mycket om. Sen detta med priser och storlekar!! Ja, men det gick ok i alla fall.

Finns ju massor med annat man kan göra som att hålla efter så att det inte blir rörigt. För det blir det snabbt när folk rotar igenom hylla efter hylla. Eller så kan man kolla provrummen och tömma dem på kläder som lata människor inte orkar hänga tillbaka. För jag måste säga att det var väldans vad folk skräpar ner när de är ute och shoppar. Så som en del lämnar det efter sig skulle jag själv aldrig drömma om att lämna det. Sen när de öppnar alla förpackningar, inte bara en utan flera och sedan bara lägger det där på en hylla nånstans, för att sedan gå vidare och röja någon annanstans! 

Mycket skall man vara med om i en butik. Det är inte bara att stå där och se lite gullig ut och ta betalt. Nä, det är faktiskt ett ganska hårt jobb och humöret måste vara på topp hela tiden. Fast många kunder är ju också väldigt gulliga och kommer och frågar om de är fina i typ den skjortan de har fått på sig. Så jag måste säga att jag har haft en mycket trevlig och lärorik dag.

Denna dag på Freeport måste ha slagit alla tiders rekord på försäljning och på antal besökare. För jädrans, det var hur lång kö som helst innan ens Freeport öppnat. Sedan fyllde det bara på och hela Freeport var verkligen fullproppat från prick 11:00 till typ 17:30. För sedan stängde Freeport 18:00. Tänk att så många människor var så sugna på lite shopping såhär på midsommar dagen. Jag trodde det var Pizzerian som gällde idag. Det gjorde det i alla fall för oss idag. Vi var helt enkelt för trötta och sega för att laga nån mat idag. Även träningen fick vi hoppa över idag!! 

Nedan lite bilder på hur Freeport såg ut idag. Ni som inte kom missade något och en fantastisk shopping! Jag shoppade också lite faktiskt, ett nytt fodral till min iPad och ett par nya "earphones" till min iPhone. Nu skall vi slänga oss i soffan och bara slöa till nån film, det känns som om mina fötter brinner!! 


Kolla kön innan det öppnade!!



Glad Per delar ut Vouchers värd 100 kronor att shoppa för

"I love Freeport", en present till alla barn

Det bjöds på Cirkusskola för barnen också


Gratis popcorn!!


Inga kommentarer: