torsdag 25 juli 2013

ALKOHOL!!

Sommaren är här och jag tror att det är lite alkoholens högtid. Systembolaget måste typ slå försäljnings rekord varje sommar. Fast runt jul och nyår går det säkert också bra.

Fick igår några flaskor vin av Pers mamma och pappa. Det är lite som en gemensam födelsedags present eftersom jag fyller år den 20:de och Per den 28:de. Men hur är det nu med mig och alkohol? Nä, det är inget för mig. Varför dricka gift? Man blir ju bara ful, fet, sjuk och dum. Precis som Hanna Widerstedt säger i sin blogg HÄR

Förstår inte riktigt vitsen med att sitta kväll efter kväll och hälla i sig gift. Visst det kan vara festligt någon gång som typ vid större händelser eller nyår och så. Men en tisdag? Vad firar man då? På något sätt så känns det som om hundmänniskor är väldigt törstiga ibland.

Många är så himla duktiga och tränar och äter sunt under dagarna men sen senare på kvällen skall det drickas. Vad är vitsen med att göra så? Vad tror ni har störst påverkan på kroppen och våra inre organ, leva sunt och äta nyttigt eller hinka i sig alkohol? Finns ju massa annat gott man kan sippa i sig som inte är gift och dessutom godare. Varför ta ett steg fram på dagen och sen två steg tillbaka på kvällen?

Något som jag också kan bli lite förundrad över är människor som skall pracka på andra typ hälsojuicer, tabletter och olika te sorter som skall vara hur bra som helst för kropp och själ. Full proppade med anitioxidanter och sånt som gör att man blir friskt och fräsch. Vissa säger att det också funkar mot cancer. Men hur lever de själva då? Nä, inte som Anna Skipper precis. De dricker och röker som några jäkla borstbindare!! Kanske tror de att det ena skall ta ut det andra. - Drick detta te så kan du röka och dricka utan att bli sjuk! - Öh? 

Vissa säger också att det är bra för blodet att dricka alkohol. Massor med andra ursäkter finns för att man skall få dricka. Men ok, kanske är det så. Men inte glas efter glas, eller burk efter burk. En liten hut är det nog som gäller då. Eller? Sen alla dessa kalorier som finns i drinkar och vin. För att inte tala om när det blir för lite för mycket dricka. Familjer splittras och barn far illa. Människor blir galna och slåss och blir skadade, eller våldtagna. Ok, nu skall jag inte dra det för långt. Ni förstår nog!! 

Sedan har vi de som säger att de bara dricker till middagen, de så kallade fin drickarna. Lika dumt som att försöka lägga till ordet linjeavel i hundaveln. Finare ord kanske men det är fortfarande inavel! 

Men Ok, nu är inte jag heller något prakt exemplar precis eftersom jag fortfarande röker. Alla har vi våra laster. Jag ska sluta frågan är bara när och hur. Jag vet att det inte är nyttigt men vi är alla människor och vi gör våra egna val. Jag har valt bort alkoholen och har gjort det sedan länge. Jag är inte nykterist men jag dricker inte på en tisdag, bara för ATT! Jag jobbar på det, jag jobbar på att bli en sundare och friskare människa. Jag har ju nu installerat programmet Peter 4.0. Jag kanske blir sjuk och dum i alla fall, men då kan jag  i alla fall säga att jag försökte.

Men att ha några flaskor vin hemma är ju inte fel i alla fall. Vi har ju ofta gäster här som ni kanske har märkt. Och vill de så får de gärna bli feta, fula och dumma. Hur många tror ni nu kommer sitta på min altan med ett glas vin eller en drink i handen i sommar!!? - It's up to youuu....-  Hahahaha

Jag har lika roligt i livet utan alkohol, testa det funkar. Nä, nu har jag kanske provocerat klart för idag. Dags att göra lite nytta!! - Skål ta mig faaan!!


Inga kommentarer: