tisdag 24 september 2013

EGO BOOST

Asså ibland har jag så himla dåligt självförtroende. Jag tvivlar så på mig själv och allt jag gör. Velar och har svårt att bestämma mig. Man kanske inte kan tro det men jag har faktiskt väldigt dåligt självförtroende och ibland också väldigt dålig självkänsla.

Finns så mycket jag egentligen vill göra i framtiden. Jag har massor med roliga planer och idéer som jag på något sätt skulle vilja genomföra och liksom sätta på pränt. Men kommer jag lyckas? Kommer det att bli bra? Kommer det att fungera? Och sen...kommer jag ångra mig?

Usch, varför tänker man såhär egentligen. Det är väl bara att köra, sen får det bära eller brista. Man lever bara en gång och det skall man ju egentligen ta vara på. Drömmar är ju gratis och drömmar skall man försöka följa. Men ändå finns rädslan där av någon konstig anledning. Vad är det som gör att jag är så himla osäker när jag ändå någonstans innerst inne tror på det jag gör och de idéer jag har.

Jag försöker idag peppa mig själv lite att jag kan, jag vill, jag vågar! Lite ego boost, så att jag vågar hoppa och slänga mig rakt ut. För visst vågar jag, eller hur?


Inga kommentarer: