onsdag 26 februari 2014

PARTY TIME

Jag skrev ju för ett litet tag sedan om att vara "Dömd", och allt detta med att ha olika åsikter och uppfattningar om oss människor, uppfödare, hundar och annat. Att man då också lätt sätter folk i olika fack.

För på sociala medier som Facebook och Bloggar och annat så är det så himla lätt att döma eller bli dömd. Mest då för att det är inte alltid så lätt att faktiskt uttrycka vad man kanske menar, allt blir så himla lätt att missförstå. För en text med ord och bokstäver blir ofta lite "hårt" i sitt uttryck än om man pratar med varandra "face to face".

Jag kan se att klimatet på något sätt hårdnar mer och mer. Vissa känner sig missförstådda och ut mobbade. Detta är ju verkligen inte ok att man skall behöva känna så. Men jag tror att vi alla känner lite så ibland. Hundvärlden ÄR en hård värld och det gäller ofta att vara stark och väldigt förstående till mycket. Mycket handlar också om saknaden av respekten för om att vi har olika uppfattningar om saker och ting. För vissa tycker så och andra si. Det kommer alltid vara så, och har alltid varit så.

Ibland känns det som om vi uppfödare skulle behöva träffas, och då "Face to face". Då menar jag inte på någon utställning för det skall inte vara något sådant inblandat. Allt skall lämnas hemma, hundar, gammalt groll, och Facebook, knivar och annat. Allt för att kanske se och mera lära människan bakom en FB profil eller ett kennelnamn. Jag tror faktiskt vi skulle vinna mycket på det.



När vi hade våra utbildningar för några år sedan så träffades vi ju faktiskt lite så. Vi fick se varandra och lära känna på ett annat sätt än på utställningar mm. För på utställningar är det mycket nerver och en tävling iblandad. Där är vi liksom inte riktigt privata på samma sätt. - För ärligt, jag börjar bli lite trött på att se alla för mig helt onödiga diskussioner på alla olika forum som finns. Och jag tror inte jag är ensam om det.

- MEN vad skulle vi kunna hitta på för att lära känna varandra bättre? För skulle vi hitta detta så tror jag mycket skulle lösas. Vi skulle då kanske ha en större respekt inför varandra och även kunna lära oss att samarbeta bättre. Hittar vi ett sätt så gynnar det oss alla och sist och inte minst vår underbara ras!! Eller vad tror ni?

Inga kommentarer: