fredag 28 mars 2014

WOW!!


- Asså wow, sicken jäkla härlig dag det är idag. Man blir ju alldeles lycklig i hela kroppen, nu kan man verkligen säga att våren är här. Sitter ute och njuter i fulla drag. Solen värmer så skönt och hundarna är även de nöjda och alla ligger helt utslagna och bara lapar sol. Vill bara har mer av detta!!!

Har idag gjort lite fredags fint men kommer inte göra mer inne nu. Vill bara vara ute och njuta, kanske skall man ta sig en runda ute med hundarna och passa på att plocka lite rent. - Ja, så får det nog bli. På med brillor och lurar och lite Spotify så går allt som en dans.

Har även haft besök idag av några som funderade på att skaffa sig en liten hund, en Cavalier. De berättade lite storys om hur de har blivit bemötta av andra uppfödare. - Hum, är jag förvånad? Nä, det är jag nog faktiskt inte. Så tråkigt att de inte har fått bli bemötta med den respekt som man tycker att man skall ge valpköpare som är nya på detta med hund. Glad att det inte nämndes några namn, för jag vill faktiskt inget veta. Bäst så...

De har i alla fall inte givit upp sin dröm om en Cavalier, och jag hoppas att jag på ett positivt sätt gav rasen och allt runt om en bättre och lite gladare bild.

- Nä, fasen... nu skall jag inte sitta här inne och uggla framför datorn. - UT med dig Peter!!!

Inga kommentarer: