måndag 23 juni 2014

PETER HUNTER


Just nu är jag på jakt, känner verkligen hur jägaren växer i mig. Mordet i blicken blir bara hårdare och hårdare och tanken säger; - Skona ingen! Jag jagar alla dessa envetna och äckliga små jäkla flugor som finns och är precis överallt. Hittade mitt racket som man smaschar dem med och så får det sig en jäkla stöt eftersom det är elektriskt. Så vem vinner? - Hehehe... 

Lite orättvist är det ändå, de är ju en hel arme mot EN. Dessutom så skickar de in nya trupper hela tiden vilket gör att kriget aldrig tar slut. En never ending story....

Fick faktiskt detta "vapen" av Shealagh Waters (Kennel Maibee) för många, många år sedan. Helt otroligt att jag fortfarande har det kvar. Men kanske har jag samma krig mot flugorna varje år. Nackdelen med att bo på landet och dessutom granne med en stor hästgård och en massa hästar tätt inpå husknuten. Men det är det värt, för har man ett vapen som jag så går det ju bra. Man blir nästan maniskt och får inget annat gjort än att jaga flugor. Har egentligen inte tid.....   

Men "bara" några till, sen är det eldupphör och kaffepaus. I alla fall en liten stund.......

Inga kommentarer: