fredag 22 augusti 2014

EN TANKE....

Står just nu och badar lite hundar inför utställningarna i Backamo i morgon och på söndag. Hoppas nu att vädret blir ok så att det liksom inte är ogjort. Fast ogjort är det kanske inte i alla fall, för det är ju lite skillnad på att visa en skitig och en blöt hund. Så det är väl bara att bada på...

ROSSCREA SIMPLY RED
(Clopsville Jimmy Bean - Rosscrea Texas)

Igår fick jag ett mess där det stod, - Lycka till i morgon!! Höll på att kvävas av hjärtat i halsen, men lugnade mig snabbt med att det bara var torsdag. - Huu... att vara "hemmafru" gör ju att man blir lite dagblind och tappar lätt bort vilken dag i veckan det är.

Nu när jag står badar hundar så har jag funderat lite på hur utställningsåret på Cavalierer har sett ut. Och aldrig tidigare år så har väl veteraner vunnit så mycket som de ha gjort under 2014. De går liksom upp och vinner Cert, BIR & BIM och dessutom får sina Championat. Kan just nu komma på två nya champions och flera Cert och Res-Cert vinnare. Jättekul tycker jag att kunna visa att "våra" gamlingar fortfarande håller men samtidigt, - Vad säger det? Många av veteranerna har ju ställts i unga år och är inga debutanter direkt men då inte riktigt lyckats där och då. Men nu....

ROSSCREA SIMPLY RED
1 Cert & 2 Res-Cert
(Res-certen har hon vunnit i år från veteranklass)

Vad säger det att veteranerna kommer ut och slår de unga, de unga som skall vara vår framtid? Den tåls att tänka på, eller hur??

Inga kommentarer: