torsdag 28 augusti 2014

GRYMT NÖJD!!

- Asså just nu är jag grymt nöjd med mig själv. Har så länge gått och retat mig på våra fula gamla markiser. De passar ju liksom inte längre när altanerna har blivit så fina. Dessutom har vi fått upp ett tak över den ena sidan av altanen. Då blir det lite dubbelt, i alla fall just där. Foton på taket kommer senare är det är helt klart..


Men dessa markiser, har tittat på dem länge nu men ser då bara en jäkla massa rostiga skruvar som sitter på ställen som är helt omöjliga att komma åt. Bakom allt och dessutom övermålade då vi fick huset målat förra sommaren. Så att bara titta på dem gör att man liksom ger upp iden att ens försöka få ner dem.

Men idag när jag satte mig ute med mitt morronkaffe så tänka jag bara - Nä, nu jäklar skall skiten bort. Med en liten slägga och lite våld som fick jag till slut ner dem. Så skönt och huset blev helt annorlunda. Nu blir det dags att fundera på om man skall köpa nya eller om man skall låta det vara som det är.

Per har många idéer med nya fönster mm, så jag låter det nog vara som det är ett tag!! :D

Inga kommentarer: