söndag 2 november 2014

LULU

CLOPSVILLE LORETTA
(GBCH. Pascavale Jacob - Clopsville Santa Barbara)

- Asså, nä.. jag kunde faktiskt inte låta bli, så lilla "Lulu" fick helt enkelt följa med mig hem. Vem kan säga nej till ett sånt här litet tryne, och dessa kolsvarta stora ögon? Inte många som kan det tror jag och det kunde ju tydligen inte jag heller. Så jag måste tacka Jean för att hon än en gång har gett mig förtroendet att få ha ytterligare en liten Clopsville i mitt hem.

"Lulu" är en halvsyster till vår "Rita", Ch. Clopsville Santa Clarita. Så vi får väl se om hon kan matcha sin syrra när hon växer till sig. Men det lilla man kan se idag måste jag säga att det ser lovande ut. 

Samtidigt som att det är väldigt kul att få tre nya Cavalierer i hemmet så är det samtidigt lite vemodigt att tre små Japanese Chins har flyttat till England på kort tid. Det har liksom blivit tre in och tre ut. Men jag vet att de kommer få det toppen och det känns ju tryggt. 

Känns som om det lite blåser nya vindar här hemma på Vouges. Sista tiden har det varit mycket fokus på Japanese Chins och nu det sista har det varit väldigt mycket Cavalier King Charles Spaniel istället. Det har blivit som en liten nytändning eller hur man nu skall beskriva det. Cavalierer var ju min första ras och så även min första hund. Så ja, det känns roligt och det känns som om jag har lite att både göra och titta på i framtiden. För vi väntar ju också snart Cavaliervalpar....

- Huu, känns redan nu nästan lite onödigt att plocka fram julgran och sånt. För inget lär väl stå kvar när det är dags för julpynt. Om jag ens kommer att ha tid att julpynta... 


Lite kul att få denna bilden på "Lulu" då det känns som om jag alltid har fått bilder på Clopsville valpar tidigare med leksaker i munnen. Eller ja, "Rickey" valde kanske något annat..... :D

Ch. Clopsville Baileys

Ch. Clopsville Gin Rickey

Clopsville Mojito

- Thank you Jean for letting me have Ch. Clopsville Jack Daniels, Ch. Clopsville Cimarron, Ch. Clopsville Baileys, Clopsville Passoa, Ch. Clopsville Gin Rickey, Ch. Clopsville Santa Clarita & Clopsville Mojito thru the past coulpe of years. I'm you so thankfull for each and everyone!! 

3 kommentarer:

Anna sa...

Söta som socker:) man smälter ju !
Kan det vara några tricolor valpar med i planerna framöver?

Sara sa...

Åh vilken sötnos! Henne hade jag inte tackat nej till heller kanske behöver hon en fodervärd?;)

Elin E sa...

vilka fina hundbilder på dina hundar :) gillar också rasen den är litelagon gosvillig ras!