söndag 22 februari 2015

SÖNDAG


Söndag idag och snart är denna veckan redan slut. Denna veckan har jag faktiskt lärt mig massor, och kunskap kan man inte få för mycket av, eller hur? Mest har jag nog lärt mig saker om mig själv, det gäller att se saker positivt även om man ibland får lära den hårda vägen. För jag menar, man blir faktiskt aldrig för gammal för att lära. I veckan jag har också lärt mig att bita mig själv i läppen och att sitta på mina händer. För ibland är det nog helt enkelt bäst att bara vara helt tyst.

Nu skall vi snart lära oss något helt annat. Projekten här hemma går långsamt, men Rom byggdes ju inte heller på en dag. Projekt hundrum börjar ändå ta form och snart är det dags att lägga klinkers. Aldrig gjort detta tidigare så det blir ju väldigt spännande. - Hahaha... Men ibland är det både kul och spännande att utmana sig själv i situationer man inte varit i tidigare, jag har alltid varit lite för feg för att göra det. Tänker liksom alltid - Äsch, jag kan inte. - Jag vet inte hur man gör.  Men ser nu verkligen fram emot att få allt detta klart så att vi sedan kan börja på köket. Vilket också kommer bli väldigt spännande....

Lite skönt att faktiskt dyka ner i något helt annat än hundar och istället dra på sig snickabyxor och leka handyman. Ibland behöver man liksom lägga fokus på något helt annat. Det finns ju så mycket mer i livet att utforska och lära. Redan i morgon börjar en ny vecka, en ny vecka med nya utmaningar och chanser till att lära sig massor.

Inga kommentarer: