måndag 27 april 2015

JAG ERKÄNNER:...


Jag och Per är verkligen stora gottegrisar och kan ligga i soffan på kvällarna och fullkomligt proppa i oss choklad, smågodis och annat gott och onyttigt. Jag vet inte varför men på något sätt blir det en grej och man blir nästan beroende. Eller va faan, blir och blir - vi ÄR beroende. Känns nästan konstigt att ligga i soffan och kolla på film helt utan godis, nästan så att man får abstinens efter socker och nått att stoppa i munnen.

Detta är ju givetvis inte så himla bra så jag skall i fortsättningen försöka byta ut allt godis mot frukt och bär istället. Kanske inte varje kväll men tills jag känner att jag lite är avgiftad och inte har något behov av godis, bullar och andra godsaker. 

Igår var det Kiwi och idag blir det jordgubbar. Mycket bättre än röda sega godisar med jordgubbssmak. Egentligen lika gott om inte godare och dessutom väldigt mycket nyttigare, förstår inte varför min hjärna hellre vill ha de sega röda...

- Jag erkänner jag är beroende. Dags för avgiftning.....  ;)

Inga kommentarer: