onsdag 24 februari 2016

ÅRETS....

CLOPSVILLE MOJITO
(GBCH. Gamble On You Des Contemplations at Pascavale - Clopsville Sea Breeze)

Idag fick "Mojo", Clopsville Mojito sig ett välbehövligt bad. Han går faktiskt också under namnet "Kiss-Klas". Men nu var har inte riktigt lika skitig då han varit en riktig piss ruska och har varit svår att hålla ren och vit. Men nu äntligen börjar det reda upp sig lite, han blir ju 2 år nu i mars och har lärt sig att hålla lite bättre styr på sin "killekolle"..... 

När jag stod där och fönade så kom jag på att jag har ju inte bloggat om att han faktiskt blev Årets Trefärgade hane, 3:a Årets Hane och 8:a Årets Cavalier. Tycker det är riktigt bra då han hela förra året tävlade från Junior & Unghundsklass. Det är inte lätt att slå sig fram bland alla fina Cavalierer och Champions och så. Men lille "Mojo" har gjort det bra och då också trots att han också är en trefärgad. Så visst, jag är stolt som en tupp. 

Kennelkompisen "Mimi", Aranel Infinity har gjort samma resa. Tävlat från samma klasser och slutade på listan som 3:a Årets Tik och 5:a Årets Cavalier. Första gången hon var i Öppenklass var på MyDog nu i Januari där hon också blev Svensk Champion. 

Lilla "Lulu", Clopsville Loretta har bara tävlat från juniorklass hela året, men en början i valpklass. Hon har också gjort det riktigt bra för att vara så ung med att sluta som 8:a Årets Tik och 11:a Årets Cavalier, precis utanför topp 10. Jag själv sammanfattar mitt och hundarnas år i ringen 2015 som - Väl Godkänt! ;)


Det läskiga med "Mojo" är att jag hela tiden ser min gamle "Adam", Ch. Hackensack Designed By Magic i honom. Då både på hans sätt och hur han ser ut och beter sig. Lite spooky faktiskt att ha "Adam" tillbaka på trimbordet. 


Efter bad och fön får man lite belöning - Duktig kille...  

Inga kommentarer: