söndag 14 februari 2016

HÄRLIG HELG...

Söndag idag och Wallentin's dag, den har vi spenderat i soffan faktiskt. Tittat lite på film samtidigt som valparna rusar omkring i köket. Precis som en skön och härlig söndag skall vara. Fick lite besök idag också då vår veterinär har varit här och vi har även haft en tik här för parning med gamle "Teddy", Ch. Vouges Charlatan. Han är nu över 9 år och har inte parat på ett tag men han hade takterna kvar och körde på precis som när han var ung.


I går var det en dag i full rulle. Vi hade inga som helst planer och hade egentligen inget att göra så vi stack till Kållered på förmiddagen och tänkte shoppa lite typ skurmedel och sånt på Rusta. Vi tänkte att det var dags att vara lite otrogna mot Freeport. Men min dotter Madelene och hennes Jesper skickade ett mess och frågade vad vi gjorde, och om de kunde komma en sväng. Vi möttes sedan upp på Freeport i alla fall då de ville ta en sväng där.

Så vad händer då... Jag hade ju inte tänkt shoppa men det blev ändå tre tröjor och en kavaj. Orkar inte fota för det var inget speciellt, bara lite bra och ha saker. Sedan efter Freeport åkte Per hem och tog hand om hundarna medan Jag, Madelene och Jesper åkte hem till Johanna och Billy en sväng. Det är mycket baby snack just nu så Johanna visade lite vad hon fixat med och köpt.

Per ringer och tycker vi skall komma hem då min mamma och pappa kom förbi på en kopp kaffe. Vi åt sedan god mat allihop och tittade på Melodifestivalen och QX galan tillsammans. En trevlig helg, full rulle och nästan hela familjen på plats...



Nu sitter jag här och bara hoppas att valparna snart skall somna. Men ju äldre de blir desto längre orkar de hålla på. Så jag får nog hålla ut en stund till.. . ;)

Inga kommentarer: