onsdag 30 mars 2016

TACK!!


I snart 30 år har diverse olika ras & klubbtidningar trillat ner i min brevlåda. Lika kul varje gång att få bläddra lite i dessa, speciellt då man vet vilket stort jobb det ligger bakom att bara göra en tidning. 

I början tog jag kanske dessa tidningar lite föregivet, man liksom väntade och längtade på att få dem och man var kanske lite kritisk både på det ena och det andra. Men tänk vilket fantastiskt jobb det ligger bakom dessa klubbtidningar. Det är människor som på sin fritid sitter och knepar och knåpar för att jag och många andra skall ha något och bläddra i. 

Nu är det ju mycket mer som ligger bakom en tidning, det är ju en hel klubb som skall drivas framåt. Här är det ännu fler människor som jobbar på sin fritid för att jag och många andra skall ha en fungerande klubb allt från hemsidor och ekonomi till att hålla på med diverse aktiviteter som utställningar, kurser mm. 

Jag tycker vi ofta glömmer vad ALLA dessa människor faktiskt gör för oss. De driver något som gör att vi kan hålla på med våra hobbys. Jag är er ALLA evigt tacksam och jag hoppas att fler med mig uppskattar allt detta jobb som görs för att vi skall kunna ha roligt på tillexempel helgerna. 

Det är ett MEGA jobb alla gör och oftast hör jag bara vad som inte är bra eller vad som inte sköts. Jag tycker det faktiskt är dags att hylla alla dessa människor. Bara nu i vår har jag själv fått förfrågan om jag kan ställa upp för olika klubbar, Bland annat från Hallands Kennelklubb, Japanese Chin Societeten & SDHK. Jag har alltid varit väldigt tveksam till att engagera mig i olika klubbar. Jag vet inte varför men kanske för att jag vet vilket jobb det faktiskt är och att jag inte riktigt har den tiden. Men givetvis ställer jag upp om jag behövs, men då när det kanske behövs...   ;)

Stort tack till er ALLA (Ni vet vilka ni är, ingen nämnd, ingen glömd) som jobbar i våra olika klubbar och vill göra det trevligt för alla oss andra "latmaskar"....