tisdag 21 juni 2016

GRANNFEJD


Varje morgon när jag vaknar så går jag ut och sätter mig på altanen med en kopp kaffe. I flera dagar kanske veckor nu har jag varje morgon fått besök av två jättefina duvor som jobbat med att bygga bo i ett av våra träd på tomten. På eftermiddagarna så sitter de och "kurrar" som duvor typ gör. 

De har flugit fram och tillbaka och jobbat på riktigt bra. Det har varit väldigt rogivande att sitta och vakna upp till dessa två turturduvor. Vissa morgnar så har jag faktiskt till och med väntat på att släppa ut hundarna så att de inte stör när de jobbar som bäst. 

Men igår när jag var som mest matt efter allt som hänt i helgen så var det väldigt spänt ute i trädgården. För det första så kommer en fiskmås flygande och sedan kommer en till. Jag ser inte duvorna. Sedan dyker det upp en stor jäkla kråka, allt händer inför mina ögon. Sedan kommer ännu en kråka och de är hur stora som helst. Större än fiskmåsarna som också var här av någon konstig anledning. 

- Och så plötsligt händer det... Kråkorna tar sats mot det lummiga trädet som duvorna håller till och det blir ett jäkla flaxande där inne. Jag blir fullkomligt galen och slänger allt jag har i händerna. Rusar fram till trädet och ruskar i de grenar jag kommer år så att kråkorna ska bli rädda och dra. 

Samtidig som jag står där och ruskar trädet typ 08:00 på morgonen i min Dalmatiner prickiga morgonrock så kommer en bil och kör sakta förbi. Jag kan nu undra var de tänkte när de såg mig stå där i morgonrock och ruskar i trädet. - Hahaha.. 

Det blir sedan helt tyst efter mitt ruskande och jag försöker ta mig in lite för att se om jag kan se något. Detta träd är lummigt ända från toppen och ner så det var lite svårt att komma in och se något. - Och shit.. där på marken ligger kraschade ägg. - Usch, jag blev faktiskt ledsen. Så som mina små duvor har jobbat och jag har verkligen njutit av att se dem och låtit dem jobba så kommer det en ful, äcklig och stor jävla kråka och förstör allt. - Varför gjorde den så??

Idag har jag inte sett till mina små fina turturduvor, undrar hur det gick och vad sjutton hände egentligen?? 

Inga kommentarer: