måndag 20 juni 2016

THE MORFARS

Ok, tänkte jag lite skulle bena i det jag bloggade om igår. Men det känns som om jag lite får ta det i tre delar då jag ännu inte riktigt kan smälta allt. Egentligen så skall man kanske ta de mindre bra nyheterna först men det känns så tråkigt så jag börjar med de positiva och roliga istället, känns mer kul så.

Vi började kalla oss "The Morfars" då Johanna och Billy väntade lilla Molly. Sedan gjorde vi lite själ för namnet då även min dotter Madelene och hennes Jesper väntar smått. Vi kan ju då inte annat än att liksom bli "The Morfars" då med att få äran att bli "The Morfars" till två små barn på ett och samma år.


Men så händer det otroliga... Min yngsta dotter Julia ringer mig igår vilket i sig var helt fantastiskt men det är en annan historia och den är lång. Men i detta samtal som hon så snyggt lägger upp så berättar hon att jag snart skall bli Morfar. Jag svarade, - Ja, herregud visst är det kul. Din syster Madelene skall ju ha om bara några dagar. Det blir då lite tyst i luren och Julia säger igen - Nä, du skall bli Morfar igen runt den 18 december. Och då blev jag helt tyst istället....  


Alltså ärligt vad är egentligen oddsen för att vi skall bli "The morfars" X 3? Helt otroligt och jag kan liksom inte riktigt ta in detta. Hur kul som helst och så himla galet att alla våra tre tjejer prickar in ett och samma år för detta. Jag måste säga att det är ju bara för galet för att vara sant. Eller hur?

Jag ställde ju frågan om vilken ras jag skulle välja om jag var tvungen att välja alltså. Jag kan liksom inte välja hur svårt som helst men just nu känns det som om jag nästan håller på med uppfödning av barnbarn... Hur skall jag nu ha tid för mina hundar i framtiden då oavsett ras??   ;)


- Ja, galet är det men nu längar jag och väntar jag på att få träffa alla dessa små.... 

Inga kommentarer: