tisdag 2 maj 2017

DAGS ATT DAMMA AV...

 

- Hahaha herregud... kanske dags att damma av min hundväska då det är utställning i Lidköping till helgen. Man ser tydligt att jag inte varit ute på med hundarna på några utställningar på ett tag när man till och med kan rita ett hjärta!! 😂😂

CH. ARANEL KENZO
(GBCH. Lanceian Pleasant Abi at Dekobras - Sleepyhollow Lida)

Nu är det även dags att damma av "Kenzo", Ch. Aranel Kenzo och "Kiki", Ch. Homerbrent Chinki som nu gått och blivit veteraner. Skall faktiskt bli kul att visa dessa två nu när de lite gör en comeback efter fantastiska år som unga i ringarna. 

"Kiki" gjorde sin sista utställning på Stockholm 2011 och "Kenzo" gjorde detsamma fast år 2012. Så det var ett tag sedan de var ute i ringarna men samma för mig då jag inte ställt sedan i Backamo i september förra året. Lite dags att damma av oss alla och åka ut och bara ha lite kul. 

Med till Lidköping följer också "Dolly", Vouges Roiyaru Houseki som bara varit på två utställningar innan med då också med två cert. Så nu hoppas jag att hon kan ta ett 3dje. Om inte i Lidköping så kanske någon annanstans i sommar. Såg också att det blivit domarändring på Japanese Chins till Torbjörn Skaar. 

Har även anmält en cavalier "Molly", Vouges Odd Molly men gammal som jag nu är så vet jag inte om jag orkar dra med mig två raser. Känns som om man bara stressar då och jag orkar inte stressa och flänga längre. Vi får se hur det blir. 

Samma gäng är även anmälda till Hässleholm men då med ytterligare en hund som också gör comeback i ringen. "Bailey", Ch, Clopsville Baileys är anmäld och han har inte varit i en ring sedan Växjö 2010!! 

Så nu framöver blir det väl så att det är "Gubbarna drar på turné" ...  

Inga kommentarer: