torsdag 9 november 2017

TBT

CH. CLOPSVILLE JACK DANILES
(GBCH Myhope Fever - Clopsville Sherry)

Riktigt rusk väder idag och jag passar då på att borsta igenom lite hundar. När man står så och borstar och klipper tassar och klor så blir man ibland lite nostalgisk och tänker tillbaka på alla hundar man har fått äran att ha i sitt liv. 

När jag tog en paus mellan hundarna och en kopp kaffe så kom denna bilden upp på Facebook som ett minne. En bild på lille "Jack", Ch. Clopsville Jack Daniels som kanske här är lite ruffsig på bilden men är nybadad och fyllde då 9 år. Denna bild fick mig idag att tänka på alla fina helfärgade Cavalierer jag en gång har haft. Jag har inga längre men kan faktiskt ibland sakna dem alla. 

Men var sak har liksom sin tid och att ha alla fyra färgerna blir ibland lite mycket då det lätt blir väldigt många hundar. Och när Japanese Chins kom in i huset så var jag lite tvungen att göra ett val. Ett val som faktiskt inte var så lätt men jag har ju fortfarande Cavalierer kvar fast då bara blenheim och trefärgat. Men helt ärligt, det är svårt att motstå en vacker Black&Tan. En färg som faktiskt är en av mina favoriter. 



Men många av mina gamla helfärgade hundar lever vidare i andra kennlar och i andra hundar. Dessutom så ser jag ibland lille "Jack" åka runt på någon bil då hans bild faktiskt finns att köpa som bilddekal i de flesta Zoo butiker, vilket är lite kul!! 😁


Inga kommentarer: