torsdag 20 september 2018

UPPDATERING


Sitter här med en kopp kaffe och en hallon, jordgubb och blåbärs smoothie. Tänkte jag skulle lite blogga ikapp vad som har hänt det sista. Har inte varit så flitig men strunt samma. Jag har bara inte haft lust och då blir det liksom ingen blogg. 

Först och främst vill jag bara säga att jag är såå trött på allt vad politik heter. Nästan så trött att jag spyr på alla inlägg jag ser på alla dessa sociala medier som finns. - Vem är bäst? - Vem har rätt? Ja, det är frågan men ser att en och annan tycker att det är BARA den personen som har rätt och alla andra har fel. Och det är också alla andras fel att det ser ut som det gör nu. - Jag ger upp...orkar inte. Tycker faktiskt att vissa numera leker i samma sandlåda som våra politiker. 

VOUGES ODD MOLLY 
- 2 CC's & 2 Res-CC's
(Maibee Perfect Touch at Charnvale - Ch. Clopsville Santa Clarita)

Häromdagen fick jag mig ett ryck då jag såg att lilla "Molly", Vouges Odd Molly hade börjat löpa. Bokade en tid för henne som inte fanns egentligen men kliniken var snäll och klämde in mig och jag fick mina intyg. Intyg som glädjande nog alla var UA. Jag har inte bestämt mig ännu om jag skall para eller inte. - Behöver jag verkligen en ny hund? Samtidigt blir "Molly" äldre och är snart redan 4 år och har ännu inte haft några valpar. 

Kanske är det dags för en kull men jag har ingen lust att para för att bara para. Ser att det är en del som tänker på att marknaden är tom på Cavaliervalpar. Detta är ingen marknad jag känner att jag vill bidra med att fylla. Men ser ibland kommentarer som - Åh vad tråkigt men hon var tom. Jag som har så många valpköpare som väntar. Nja, jag vill nog lite mer än att fylla en tom marknad på valpar. Men det är jag det. Jag har ju några dagar till att fundera. Jag vill ju att det skall bli rätt och så bra som möjligt. Och då inte bara valpar.. 

Jag har faktiskt parat "Mimi", Ch. Aranel Infinity så kanske blir det valpar om ett tag i alla fall. Hon är ju äldre än "Molly" så kände att jag ville ha något efter henne nu. Alla tikar behöver ju heller inte ha 5 kullar bara för att de får. Men visst, ska man fylla en marknad som gapar tomt så kanske man får köra på lite hårdare. 

Jag har också den sista tiden funderat ganska hårt på detta med att sälja sina valpar till andra uppfödare. Jag har aldrig egentligen haft problem med detta då jag sett det från ett annat sätt. Att andra vill ha det jag har och sånt kan ju vara lite smickrande. Men den sista tiden har hela tre stycken som jag sålt till uppfödare sedan sålts vidare. Två av dessa tre bor nu hos andra uppfödare.

För mig känns detta inte riktigt OK och det känns verkligen inte heller ok att de säljs innan jag ens får veta. Jag tycker faktiskt helt ärligt att man hör av sig innan hunden har ett nytt hem. Men även här.. "det är jag det". Jag tycker att den respekten kan jag i alla fall få när jag från min sida har gett dessa uppfödare min respekt till dem att få köpa dessa fina valpar. Jag har någonstans också lite trott i min enfald att om man är uppfödare eller i alla fall kallar sig uppfödare så vet man vad man gör och vad man tar på sig när man köper en ny hund. Så lite konstigt att man i efterhand inte mäktar med vad man tagit på sig. - Ska jag verkliga våga igen? - Vem kan man lita på?? 


På tal som smått.... för ett tag sedan så uppdaterade jag ju att vi skulle bli "The Morfars 4.0". Men här går det undan och jag får uppdatera igen till "The Morfars 5.0". Två små kommer till vår familj i början av 2019. En i januari och en i februari. - Asså... helt galet!! Ska blir så otroligt härligt, spännande och roligt att få träffa dessa två små. - Kan knappt vänta!

- Jaha, mina damer och herrar. Detta var lite från mig, hoppas ni har det bra där ute vart ni än befinner er. Förresten, har också uppdaterat sidan om valpar här på bloggen. Det gäller Japanese Chin så finns någon intresserad där ute så titta HÄR och hör av er.

1 kommentar:

PRETTY HOME BLOG - Inrednings & Livsstilsblogg sa...

Jag tycker nog att det är jättekonsigt att någon som köpt en valp av dig sedan säljer vidare valpen till en annan uppfödare!!! Vad hade de själva tyckt om det tillvägagångssättet om de hade vaplar! Ohhh jag hade blivit arg!! De är ju bebisar!!!! Om de inte vill ha den själva hade jag velat ha den tillbaka!!!
Puss och kram på dig och alla dina fina vovvar!!!!
Berith