onsdag 11 februari 2009

CHINART MARJA DMITIEWNA - DEL 2

I ett tidigare inlägg i bloggen så berättade jag att lilla "Marja" har börjat löpa. Nu har vi tagit det ett steg längre.

Var lite orolig/spänd för hur parningen skulle gå. Men jag hade bestämt mig för att lita på "Bubu", då han har haft valpar i England tidigare. Så för honom var jag inte speciellt orolig. Men hur skulle det går för lilla "Marja" då? Har pratat med några Japanese uppfödare om att para Japaneser. Fick lite olika svar; - Det brukar går bra. - Det kan vara jobbigt som f-n att få i ihop dom. Det sista var inte så roligt att höra, då lilla "Marja" te.x inte är den lättaste att klippa klorna på. Hon kämpar förbrilt för att komma loss. Hon har en stark vilja.

Ja, ja det får gå som det går. Köket rensades på hundar så att endast "Marja" och "Bubu" var där. Det tog några varv på köksgolvet. "Marja" först och sedan "Bubu" efter med ett konstigt pipade läte. Plötsligt stannar "Marja" till och "Bubu" hoppar på. Han kämpar som en liten kanin. Några sekunder senare så sitter dom ihop. *Puh* Det gick mycket bättre än vad jag hade trott.

Även tiden som de satt ihop så var båda väldigt lungna och snälla. Jag fick se en annan sida av lilla "Marja". Hon är annars vårt lilla bustroll som ALLTID får sin vilja igenom.

"Marja" & "Bubu" är nu parade två gånger. Så nu är det bara att vänta några veckor, för att sedan se OM det var enkelt att para Japaneser.

"Marja" ca 8 veckor

Inga kommentarer: