fredag 23 oktober 2009

HJÄLP!!

Imorse när jag skulle ta kaffe, så var det som om något susade förbi mitt öra. Jag var inte riktigt vaken, och fick bara en rysning. Men efter några sekunder så kommer det något flygande!! Jag såg det, jag sov inte, jag var vaken. HJÄLP!!

Vad fasen va det?? En fladdermus? Mina nackhår ställde sig RAKT ut, eller ja ALLA hår man har på kroppen.

Jag satte mig sakta på en stol i köket och vågade nästan inte röra mig. Funderade på hur fasen skall jag få ut en fladdermus. Bits dom? Är dom farliga? eller..... FAN, hur gör jag.

När jag satt där stilla och försökte njuta av mitt morgon kaffe, så kommer något och springer fort som fasen över golvet. Hjälp igen, en MUS!!

Herregud var har jag vaknat, i ett ZOO......

Sedan kommer den springade igen, den stannar upp och jag får se att det är en liten söt fågel. *PUH* Men bara för att jag har fladdermöss och vanliga möss i min tanke så tycker jag att denna lilla fågel är lite äcklig.

Hur skall jag få ut den?

Inga kommentarer: