måndag 30 november 2009

HELGEN HAR GÅTT I ETT.....

Fredagen avslutades med fredagsmys med Per & Hanna. Per kom inte i säng förrän vid 12, inte mycket sova då de skulle gå upp 03:00 för att köra till Norge. Jag och Hanna satt kvar och skulle bara ta en sista natt cigg. Det blev en till och en till..... plötsligt var klockan 02:00. Oj, en timma att sova tänkte Hanna den stackaren....

Vi la oss aldrig, jag la mig en stund på soffan medans Hanna fixade håret och piffade till sig inför utställningen. 03:00 kom en yrvaken Per upp, de packade det sista och drog mot Norge.

När det väl hade åkt så passade jag på att rasta ALLA hundarna. Tänkte att om jag rastar dom nu så behöver jag inte gå upp i ottan och släppa ut dom. Kanske kunde jag få sova lite granna i alla fall. Sagt och gjort, jag öppnade dörren och hundarna sprang ut. Det blev tyst, konstigt tyst. Så jag tittade ut och fick se att jag glömt att stänga grinden, efter att ha rastat de hundarna som skulle till Norge. HJÄLP, alla var ute och sprang för det vilda. Jag rusade ut mitt i natten och skrek som en galning. Alla kom fort förutom nykomlingen Rickey. HJÄLP igen, efter att ha jagat en stund så kom han äntligen. Stackarn, undrar vad han tänkte. Kanske, - Gör man såhär i Sverige!?

Trötta båda två anlände de till Norge. Inte mycket ENERGI men de gjorde så gott det kunde. Teddy blev Bästa Hane och Norsk Vinnare 2009. I förra inlägget var jag en yrhöna, men nu bytte jag kön och belv stolt som en tupp!!

På kvällen kom två mycket trevliga damer från Finland tillsammans med en väldigt trevlig Henrik. De skulle komma och para, plus titta på valparna. Per och Hanna var trötta men allt gick bra med både parning och valptitt!! Sedan var det en dusch för dem för att sedan slänga sig på soffan och bara göra ingenting....

Söndag morgon, dags att para den Finska tiken igen, innan de skulle flyga tillbaka till Finland. Per & Hanna var fortfarande sletna efter Norge resan, så vi ägnade dagen åt ingenting. Så skönt ibland.

Senare på eftermiddagen/kvällen så åkte vi alla tre hem och hälsade på vår favvis tjej, Erica. Hon jobbar numera hela tiden så vi hinner inte umgås på samma sätt som tidigare. Alltid så mysigt och trevligt att komma hem till Familjen Munter/Karlström.

Efter detta hem igen för att fortsätta ta framåt stupat sidoläge i soffan. *Hum* första advent. Inte en stake i sikte.... Men det har jag fått fixa med idag. Bättre sent än aldrig... eller hur?

Inga kommentarer: