söndag 30 maj 2010

CH. VOUGES INVINCIBLE - BEST IN SHOW

BEST IN SHOW - Ch. Vouges Invincible
BEST BITCH - Knatting's Glorious Marcia

Per åkte själv till Stockholm då jag stannade hemma för att vi skulle få valpar. Men så här i efterhand så kunde jag lika gärna åkt med, inga valpar ännu! Men vem vågar lämna en tik som hade sina dygn i fredags?? Inte jag i alla fall....

Dagen i Bro kunde kanske ha börjat bättre för vår del. Men vad gör det när dagen slutar med ett BIS!? Extra kul tycker jag att det var en Black&Tan som fick den äran.

Domarna Mrs. Rhonda Banks & Mrs. Tina Homes kom sedan efter utställningen och sa - Nu måste du besätta var du har för hund. Per förklarade stolt att han hade fött upp honom själv, men att han hade Engelskt påbrå. Både Rhonda & Tina tyckte att han var fantastisk och att Black&Tan's som "Jackson" inte ens finns att finna i England nuförtiden. Så kul att höra från erfarna och garvade Cavalier Damer från rasens hemland, England!

Grattis till Hans & Eva som blev BIM! Och alla andra som vann.... ;-)

När Per väl var hemma (trött men både stolt och glad) så slängde vi oss i soffan och kollade på Eurovision på tv'n. Oavsett om Sverige inte var med eller inte, så blev det spännande i alla fall. Favoriter har man ju ändå att heja på, och för mina favoriter gick det bra, tror jag prickade in 4 i top 5. Grattis Tyskland!!


Ch. Vouges Invincible - On The Move...
(Ch. Clopsville Jack Daniels - Ch. Vouges Ruthie)

Inga kommentarer: