tisdag 15 juni 2010

AVESTA - SVENSK VINNARE 2010

SVENSKA VINNARE 2010
BIM
- Ch. Clopsville Baileys & BIR - Ch. Gentleline's Miss Congeniality

Resan till Avesta och Svensk Vinnar utställning började i ottan för oss. Jag var uppe hela natten. Ingen idé att gå och lägga sig då jag inte var klar med hundarna förrän 23:30 och då hade jag inte packat eller gjort klart något annat! Klockan var ställd på 02:30 så jag såg ingen anledning i att gå och lägga mig. Blir nästan bara tröttare av att sova en timma eller två. Per var klok nog och gick och la sig, han skulle ju trots allt köra... jag kan ju sova/slumra i bilen!

Var lite orolig för att vi skulle få dåligt väder, men vilken tur vi hade. Solen sken och allt blev ett toppen utställnings väder. Kanske blåste det lite mycket i bland. Men vad gör det, bara man slipper regn.

Cavaliererna var uppdelade på två domare. Lite onödigt kanske då de hade ca 30 hundar var att dömma. Troligtvis så hade de räknat med att fler Cavalierer skulle vara anmälda, det var ju trots att en Vinnar Utställning.

Hanar dömdes av Mr. Michael Leonard från Irland. Han valde "Bailey" Ch. Clopsville Baileys till Bästa Hane. Vilket gjorde att "Bailey" fick en ny titel, Svensk Vinnare 2010.

Tikar dömdes av Mr. Phillipe Lammens från Belgien, han dömde även BIR & BIM. "Bailey" blev BIM och Ch.Gentleline's Miss Congeniality blev BIR. Stort grattis till Jonathan & Madelene, gött jobbat!

På uställningen i Avesta fick vi också nyheter från Finland - Vouges Chippendale har nu tagit cert nummer 2!! Grattis Heidi, så roligt!!


ARANEL KENZO
- Nu med 8 Cert!!

När alla Cavaliererna väl var klara, så var det bara att rusa iväg med Kenzo till ringen där Japaneser skulle dömmas. Om vi säger så här utan att slänga skit på någon, så blev det en överraskingarnas dag. Tror att alla som var där blev lite förvirrade och förvånade över hur domaren hanterade oss och våra hundar. Men, så är det ibland... *ler* Vi är inte alla lika!

Som på bilden ovan, det är bara att le och komma igen på nästa utställning. Jag är jätteglad för att Kenzo fick sitt cert nr 8. Han fick även sitt första res-CACIB, då han nu har lämnat junior klassen. Grattis till Katarina och Peter som lyckades få med sig båda vinnar titlarna.

Inga kommentarer: