söndag 2 januari 2011

DET FINNS INGEN SOM DU!!

CH. HACKENSACK DESIGNED BY MAGIC
5 Oktober 1999 - 2 Januari 2011

Det finns nog ingen hund som jag har behövt försvara så mycket och så ofta som min älskade Adam. Han har de sista åren fått utstå en massa elakheter & elaka tungor. Förstår inte hur människor kan med att vara så elaka. Men nu hoppas jag att ni är nöjda, för nu finns han inte bland oss längre. Personligen tycker jag ni skall skämmas. För mig var och är han för alltid min älskade Adam!

Ibland hoppades jag på att han skulle bli 25. Bara för att bevisa att han är sundheten själv. Det har han också varit fram till några veckor sedan då han med all säkerhet fick en liten hjärnblödning. Vi hade då en SPA-dag så att hans liv skulle bli något enklare. Innan dess var han som en 2-åring. Glad och livfull och alltid på språng. Att titta på Adam och beskriva honom med ett ord var - Glädje!!

Denna morgon var allt som vanligt. Alla hundar var ute och för att sedan komma in och sova lite middag. När det väl var dags för lite mat, kom alla utan Adam. Han låg kvar i sin korg, där han hade somnat för gott....

Just nu orkar jag inte skriva mer, för det gör så ont i hela kroppen. Han har varit min kompis och vän i så många år. Vi har haft så kul både hemma och på utställningar. Kommer ihåg alla som om det var igår. Många fina barn och barnbarn lever vidare, Bl.a Ch. Vouges Invincible som är hans barnbarns barn.

Just nu känns det som om min kropp har blivit vrängd. Känns som min hud sitter på insidan och resten på utsidan. Ändå rinner tårarna så att jag knappt ser vad jag skriver.

Älskade Adam - Det har aldrig funnits någon som du, och jag är så tacksam att just jag fick äran att älska dig!! Jag är bara så oerhört ledsen att jag inte var vid din sida när du somnade!! Fyyy... :-(

11 kommentarer:

Tassintryck sa...

Jag vet inte historien om Adam men det var tråkigt att höra att folk talat illa. Sänder en stor kram i din sorg och anklaga inte dig själv att du inte var precis hos honom när han somnade. Han låg och hade det skönt i sin korg i hemmets trygga vrå, och fått somna in hemma,det är få hundar förunnat. Tänk på de lyckliga stunderna ni haft tillsammans och med tiden kommer de framkalla mer glädje än sorg.
kram från mig
/maria

Mona P G sa...

Alla vi som håller med på djur vet hur du känner, baksidan av hundägandet. Skönt att ni kan se hans gener leva vidare i andra!

R I P

Sussie & Micke sa...

Denna dag, på Din dag,springer vi här, tillsammans
på en stor äng, i gröngräset så busar vi och skäller
jagar varandra och pratar om våra vänner,mattar o hussar.De små hundarna sitter med de stora och vaktar himmelns port.
Fast de sitter inte stilla långa stunder, de små valparna busar,
äppleträden blommar, ängarna blommar i alla färger.
Bergen runtom oss och vattenfallen.
Små porlande bäckar.
Solen skiner och en mild, ljummen vind smeker våra pälsar.

Slut ögonen så kan du se oss.

Jag mår bra och min plats hos dig kan ingen ta
Det boet jag har i ditt hjärtan är min allra käraste plats.
Där bor jag för evigt

MIN ägare/husse är du alltid

Och DU är den bästa för alltid!
Glöm inte det<3

Varma Kramar från Sussie, Micke & Zimba ( Vouges Hurricane)

Anonym sa...

Så sorgligt han
var underbart vacker hund.
Jag har själv 2 st efter hans linjer
Det är jag glad och stolt över

susanne lundgren sa...

Så ledsamt.. så sorgligt...

Men han somnade där han hade det som bäst.. hos dom han älskade mest och med alla sina hundkompisar brevid.. inte ensam och i den miljön han trivdes mest..

Han finns hos er genom sina underbara avkommor.. och han sitter däruppe och håller ett vakande öga på er
Tröstkramar
Susanne

Anonym sa...

Den bästa döden är att bara somna in lugnt och tryggt bland de sina, det tror jag vi alla önskar för oss själva också när den dagen kommer.
Skitsnackare i hundvärlden har det alltid funnits tyvärr, kan inte ens gissa vad de hittat på att säga om denna fina hund, bedrövligt hursomhelst.

Jag minns Adam från förr och han var en underbar hund. Kram till dig som mist din älskade vän!

Anki J. sa...

Förstår er fruktansvärda sorg över att förlorat en älskad familjemedlem och lider med er. Brukar säga att den smärtfriaste döden måste vara när man bara få somna in även om det så fruktansvärt hemskt för ägarna när man inte är liksom beredd. Inte konstigt alls att ni är chockade av sorg

Anonym sa...

Fint skrivet om Adam,

...tänker på dig i denna
svåra stund.

jag har glädjen att "äga"
en hane efter Adams linjer.

Kram
//Annika.

Madlen Steén sa...

Så fint du skriver om din älskade vän! Det är aldrig lätt att förlora sin bästa vän...det vet jag då jag förlorade min Bernard i somras efter 10 underbara år tillsammans. Det finns inget man kan säga som gör det lättare men det hjälper en själv lite iaf att man vet att man älskat sin vän villkorslöst hela livet och gjort allt för att han ska ha det bra. Och Adam utstrålade glädje!
Jag är stolt över att ha min älskade Oliver som är efter Adam! Och det finns massor av underbara hundar efter Adam som han lever vidare igenom.
Tröstkramar Från Madlen & Oliver

Emilie sa...

Vila i frid lilla Adam! Styrkekramar från Emilie och den lilla cavaliern Holger i Östersund

Linda Grönlund sa...

Usch sådant är hemskt, baksidan av hundägandet minst sagt. Jag fick aldrig tillfälle att träffa denna underbara hund, men jag kan bara föreställa mig då han har lämnat mig en fantastisk avkomma. Jag tittar på min lilla Zelda och sänder en varm tanke till Adam och till er.