fredag 11 februari 2011

BORN THIS WAY

Dagen efter känns faktiskt ändå ganska OK, faktiskt. Har sovit Ok, men har vaknat av minsta rörelse från Betty & hennes valpar som ligger nedanför min säng. Vet inte om jag har varit lite nojig och löjlig men har sovit med tända lampor i hela huset. Alla lampor utomhus har också varit tända hela natten. Vet egentligen inte hur ljuset skall hjälpa men det känns liksom lite extra tryggt.

Skönt också att veta att man inte är helt ensam hemma. Per är ju i Stockholm. Men huset är fullt av hundar plus att Jens, Camilla, Anton och Johanna var hemma. Även om de inte sov i min säng så var det skönt att veta att man inte är helt ensam!!

Har förstått att flera undrar vad som egentligen hände och varför. Det gör jag också, kan jag lova. För mig känns det som om detta bara inte kan hända. Det händer bara ”Superstars” och snuskigt rika och framgångsrika människor. Men tydligen händer detta även oss vanliga dödliga också. Det är väl bara att acceptera att man är ”Born this way”. ;-) Vissa klarar sig galant genom livet utan några problem, andra händer det alltid något runt.

Det är egentligen inte första gången vi har levt under hotfulla omständigheter. Även om hoten aldrig har genomförts ännu. Men på nått sätt känns som om det är bara att leva vidare och ”Don’t be a drag, be a Queen”. Men oavsett om man är Macho eller en Drama Queen så är det inte roligt att ha det på detta viset. Men man kan ju inte gå omkring och ha en oro känsla i kroppen hela tiden. Man måste leva vidare och inte låta någon annan (som man inte ens vet vem det är) ta över ens liv. Men kanske är det dags att skaffa ett gäng STORA hundar eller i alla fall uppgradera vårat larm. "I'm on the right track".

Jag hoppas i alla fall att jag någon gång får reda på vad som egentligen hände. Hur det kunde bli som det blev. Och vilka det var som låg bakom hoten.

Nu är det redan fredag igen. Har varit och besiktigat ”Angie” Vouges Angelina och ”Marina”, Vouges Voodoo Witch då de skall flytta och få nya hussar och mattar. Allt var OK, så nu hoppas jag att de får det bra i sina nya hem.

Hoppas nu bara att Per kommer hem från snö kaoset i Stockholm så att vi alla kan vara samlade igen för fredags mys. Imorgon är det utgång, med hela stora familjen och sen kommer ju även Melodifestivalen, eller Mellon såm det numera kallas. Det kan man ju inte bara missa. Eller hur?

Have a NICE FREAKY Friday!!

Inga kommentarer: