lördag 17 december 2011

PYSSEL!!

Idag skulle vi egentligen gett oss ut och kollat runt lite vad som köpas skall. Men det blev ju inte så… Var hemma idag och pysslade lite istället. Per har till HÖG julmusik plockat fram vår "lilla svarta" julgran och klätt den.


Jag har också pysslat lite. Men inte med julpynt utan har suttit och funderat och rimmat kan man säga på vad valparna skall heta. Ibland är det lätt som en plätt men ibland kan man inte ens komma på ett namn på en lätt bokstav som D.

”Tinas”, (Ch. Vouges Christina) valpar fick heta: Vouges Diplomatic, V. Desperado, V. Dynasty, V.Delirious, V. Disturbia & V. Drip Drop. Känns som om jag lite fick med lite olika känslor som innefattar vårt år 2011. Även Lisas, (Ch. Vouges Delicious) Vouges Emergency Brake & Vouges Etiquette stämmer rätt bra in. Allt beror ju givetvis hur man ser på det och tolkar namnen.

7 dagar kvar till självaste Julafton och vi har inte gjort så mycket ännu. Stressen stiger i kroppen, men vad sjutton. Sju dagar kan man hinna mycket på. Så jag skall stressa ner och titta på Jägarna 2 om en stund.

Och vad skall man äta idag då?? Hum – känner att magen vill att jag skall bör jag fundera på det just nu.

Stressa nu ner och njut av allt och alla som trängs och knuffas i alla butiker. Tänk inte på all julmat och tänk absolut inte på vad allt kommer att kosta. Ta lite glögg och bli lite lullig istället… mycket roligare. Eller hur??

GOD JUL & have a nice evening!!

Inga kommentarer: