söndag 1 januari 2012

NYTT ÅR…

…kräver ny kalender.


Sitter idag och föröver alla viktiga datum från den gamla till den nya. Bland annat hundarnas födelsedagar. Det är med skräck blandad förtjusning som jag märker hur gamla mina hundar börjar bli. Känns nästan som om jag har mitt helt egna Carema fast då lite bättre och proffsigare förstås.

Både ”Ruth”, Ch. Vouges Ruthie & ”Riah”, Ch. Clopsville Cimarron blir 7 år. ”Darin”, Ch. Craigowl Schlick & ”Lorén”, Ch. Craigowl Ritz är redan 8 år!! Sean har vi de som blir 9 och det är ”Jennifer”, Ch. Vouges Jennifer och lille ”Bubu”, Ch. Homerbrent Asobu. Om vi hoppar ett år till så blir ”Hannah”, Ch. Vouges Insomnia, ”Hank”, Ch. Vouges Hanky Panky och ”Jack”, Ch. Clopsville Jack Daniels redan 10 år!! Maj Gaaad, vart tar tiden vägen!!! Inte konstigt att man har mellan år med hundar att ställa ut ibland, när huset är fullt av pensionärer. Vilket har sin charm det också…. Har så jäkla svårt att göra mig av med mina kompisar bara för att de börjar bli gamla. Så kan man väl inte göra, eller?

Vårt Nyårs firande var lugnt. Per och jag intog varsin soffa, och slappade mest hela kvällen. Visserligen gjorde vi oss en god middag och med det lite vin till. Jag har det sista inte haft någon direkt lust för alkohol så, det blev ett halvt glas till mig för att sedan gå över till Fanta istället. Så kul e jag. Per fick njuta av vinet alldeles själv. Fast vid 12 slaget så blev det ju också ett glas champagne var. Champagne som Johanna och Anton delade med oss då de kom hem tidigare från sitt firande då Johanna inte mådde riktigt bra. (inte pga. alkohol, utan magont)

Vi planerade så att hundarna inte skulle behöva vara ute när det värsta raketerna sköt mot skyn så det blev nattrastning vid 01:00 då lugnet hade lagt sig i Kungsbacka. Fast våra hundar är inte så värst rädda för smällare, då vi nästan bor granne med en pyroteknisk fabrik som skjuter av då och då. Minns när vår älskade ”Stina”, Ch. Bazetts Creme Caramelle levde. Hon var så rädd för smällare och allt vad sådant heter. Även åskan var en pina för henne. Hon kom alltid lite skakig och ville sitta i knät och ha lite trygghet när åskan gick, lilla pluttan!!

När vi sedan skulle gå och lägga oss så började King Kong på Tvn. Av någon konstig anledning så fastnade vi där fast filmen är helt overklig och kom då inte i säng förrän efter 03:00 eller nått!!

Per börjar sitt nya jobb imorgon. Han har suttit hela eftermiddagen och filat och filat på något som han skall ha med sig dit. Han älskar att jobba och vill göra allt så bra som möjligt. Men det brukar innebära att jag inte ser honom så mycket i början. Och ser jag honom så är det med en dator i knät i soffan på kvällarna. Så jag har också försökt att spela viktig idag med att försöka fylla min kalender. I alla fall så att det ser ut som om jag har något att göra minst en gång i månanden i alla fall. *ler*

Här kan ni se vad han kommer att sitta om dagarna:
www.freeport.se

Nä, känner att jag börjar bli trött av att bära och fylla min kalender med oerhört viktiga saker. Behöver en rast så jag lägger mig i soffan och kollar på Änglagård istället. Är så sugen på godis eller nått smaskigt. Men startar dieten den 1 januari 2012, så gör den. Bara att hålla ut, detta är bara början!! Huuuu

Inga kommentarer: