söndag 5 februari 2012

BULLE I UGNEN!!

Värst va fort denna helg gick då!! Men så blir det när man har roligt….

Fredagen är som vanligt en lite städ och fixa dag inför helgen. Men allt detta hann jag med innan underbara Erica dök upp. Lika pigg, glad och vacker som alltid. På något sätt så är hon som en laddare till en mobil. Alltså en form av laddare för mig. Underbara människa!!

Efter en stund dök gulliga Anna upp. Samma här alltid så underbart go och glad. Men hon kanske inte var så glad i att se mig denna helg. Hon hade bara ögon för sin lilla valp. För nu var det äntligen dags för henne att hämta hem sin lilla valp, Vouges Disturbia. Vad hon skall kallas var svårt och jag vet inte om Anna ännu har bestämt sig. Hon har ju en Laila så jag tycker att en Lolan skulle passa toppen. Som en hyllning till en underbar människa. Hon var väldigt duktig och proffsig på att både visa och ta hand om sina Cavalierer på allra bästa sätt. Så varför inte hylla, jag älskar att HYLLA!! Vad Anna bestämmer sig för kommer vi nog snart att märka.

Fredag kvällen slappade vi bara genom att ligga i varsin soffa och bara glutta på Tv’n. Skönt med sådana gäster som Anna som är precis som en själv, en soffpotatis.

Lördagen var det dags för lilla Distrubia att flytta. Kvar ensam blev då hennes syster Vouges Dilerious som faktiskt blev lite ledsen. Så hon fick ligga hos Per i soffan och titta på Melodifestivalen. Där var hon nöjd och låg på magen och blev kliad. Att bara ha en valp kvar som inte har fått något namn känns fel. Så vi döpte henne till ”DiDi”. Jesus, tror banemej att hon lärde sig sitt namn på momangen – Not Bad!!

Melodifestivalen, ett underbart spektakel som jag inte missar. Såg på Facebook att någon skrev – Stör du mig nu så dör du!! Lite den känslan är det. Så man måste förbereda sig noga innan man bänkar sig i soffan. Se till att man har allt så att man slipper springa och dessutom se till att hundarna är nöjda så att inte de ställer till med något mitt i allt. För missa Melodifestivalen, nä… det gör jag inte.

Loreen var TOPPEN. Helt klart kvällens vinnare. Har till och med döpt en hund efter henne. Ch. Craigowl Ritz heter ju Loreen!! Ja, ja… lite galen är man, eller hur!? Ribban ligger nu högt för Danny, Perelli och gänget. Skall bli spännande och se vad de andra lördagarna har att ge.

Idag har vi varit hemma hos Mamma och Pappa. Det blev lite middag och sedan så min pappa till att klippa till oss lite. Kändes som om jag hade en mössa på mig 24 timmar om dygnet. Kanske skulle behövas nu när det är så kallt men nä, gillar inte att sova i nattmössa!!

Hur var det nu med bulle i ugnen då?? Jo, det ser ut som det är så här hemma just nu. Fast någon bulle kanske jag inte hoppas på men ett litet ”kex”. Skulle ju inte vara fel. Nu när ”nästan” alla Cavaliervalpar har lämnat huset så fyller vi på igen. Men då med små svart-vita Japaneser.

Åhh.. så spännande. Alltid lika spännande oavsett om det är Cavalierer eller Jappar. Men på något sätt känns Jappar lite bräckligare. Fast jag vet, de är lika duktiga både på att valpa och ta hand om sina valpar som cavalierer. Men ändå, kanske är det för att de är lite mindre.

Om vi säger så här; Det ser INTE ut att bara vara ett ”Kex”. Men sedan är det ju inte bara en ugn som är igång heller. - Herregud, jag kommer snart ha ett helt bageri!!



Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Inga kommentarer: