torsdag 19 april 2012

STORT, MYCKET STORT!!

En Cavalier har tyvärr idag fått diagnosen syringomyeli! Jag lider verkligen med ägare, uppfödare och andra inblandade. Men som ni vet så gillar jag att HYLLA!!

Så idag hyllar jag dessa människor och ägare till denna älskade lilla hund för att de går ut öppet med att hunden var sjuk. Detta är stort, mycket stort!! Så ett stort HYLLA och samtidigt en stor kram till er i denna sorg.


Om vi inte kan prata öppet om problem som uppstår, så hur skall vi då kunna hindra att det kanske händer igen. Att hindra att det inte händer igen är kanske svårt. Men vi måste i alla fall försöka. Detta är ju på något sätt ingens fel. Ingen kan klandras och ingen kunde veta innan. Alla har gjort sitt bästa efter alla konstens regler. Jag vill att ni skall veta att jag är väldigt ledsen för eran skull!!

Samtidigt så skönt att veta att jag inte är ensam om att gå ut med om mina hundar ibland inte riktigt håller måttet. Men man får ibland mycket stryk om man är för ärlig. Dels för att ”vissa” människor inte kan förvalta informationen på rätt sätt. Utan den skall vridas och vändas så att den tillslut blir smutsig, och nästan elak!

Att det inte alltid blir som man tänkt är absolut inget att skämmas över. Ser det mera som en styrka att kunna erkänna både för sig själv och andra att det inte gick som man hade tänkt och hoppats på.

Jag hoppas och tror på att ärlighet varar längst. Jag hoppas därför att det visas respekt för alla inblandade personer, då detta är en väldigt sorlig historia och ett tragiskt slut för en mycket älskad liten hund, som idag tyvärr fick somna in.

Att vi sitter och diskuterar och har olika åsikter om avelsregler och rekommendationer blir helt galet i ett sådant här läge. Så återigen, - Vad är vitsen? Och - Vem lurar vi?

1 kommentar:

Jeanette Ahlberg sa...

Tack det var jättefint skrivet, det värmer verkligen med lite uppskattning i allt elände.