måndag 22 oktober 2012

TORKA ALDRIG TÅRAR UTAN HANDSKAR!


Ikväll kommer den 3dje och sista delen på SVT 21:00. Jonas Gardell har verkligen lyckats att få i alla fall mig rörd även om jag torkar mina tårar utan handskar.
Jag skrev för ett tag sedan om hur jag känner när jag går på ICA och att jag bara ibland vill skrika. När vi var på Kreta så behandlade personalen där oss som vilka gäster som helst. Men gjorde de andra gästerna det? Nä, jag fick hela tiden en känsla om att det satt människor några bord lägre bort och tisslade och tasslade om vilka vi kunde vara. – Är de bröder tro?
Igår när vi var och kollade på sängar så var killen som hjälpte oss helt naturlig. Han gick bara rakt på sak och hälsade och välkomna och frågade oss – Å, vad har ni för säng idag då? Så skönt med så avslappade människor som inte kränker eller ser ner på andra. Allt blev så naturligt och så lätt!! Men tro mig, även om vi lever på 2000-talet så är det inte alltid lika lätt....
Det finns faktiskt massor med situationer som jag undviker för att det inte skall tisslas och tasslas. Jag tycker faktiskt det är jobbigt. Ibland känns det som om folk glor och jag får då lite torgskräck och börjar fundera på allt som, Har jag en ”buse” på överläppen, Hål i byxorna, toapapper under skon… mm. Eller varför glor de?
Jag vet att det syns vem man ÄR. Jag är inte dum… Tycker att Jonas i serien har fått fram massor som jag själv känner igen mig i, HIV test och annat!! På SVT Play, finns intervjuer med både Jonas och regissör och givetvis skådespelarna. Väl värda at se precis som serien. Kolla HÄR!! Har ni inte sett avsnitt 1 och 2 så se till att göra det på samma gång.
Jag har ju skrivit om detta också men dessa handskar, var ju bara ca 10 års sedan jag själv fick känna på dem!!

 

Inga kommentarer: