onsdag 13 februari 2013

I'M SORRY

Den senaste tiden har vi i media Sverige snackat mycket om näthat. Detta näthat som sprids som en löpeld över världen. Bakom ett tangentbord så är vi så tuffa och kaxiga. Men när det väl kommer till kritan så blir vi väldigt små och sårbara.

Jag la häromdagen ut ett meddelande jag fick som jag tyckte var väldigt orättvist. Jag kommer fortsätta att lägga ut de elaka kommentarer eller elakheter jag får höra om mig, min familj eller hundar. Jag vänder bara det vapen som är riktat mot mig tillbaka till den som håller i det, skulle man kunna säga.

Jag skulle aldrig sätta mig och skriva en massa dumt om andra, mer än och försvara mig själv. Jag kommer heller aldrig lägga ut och fronta någon med namn. Men väljer man själv att sticka ut hakan och visa vem man är så är det ett eget val. Men de flesta är anonyma och förblir anonyma. Och bara det säger ju en del...

Detta med att vara elaka mot varandra och sprida en massa elaka rykten är inte ok. Och kommer aldrig bli ok. Vi pratar om att lära våra barn om att mobbing mm inte är ok. Själva håller de vuxna på, alltså de som är föräldrar. De skickar en massa otrevliga och sårande meddelanden. - Varför? Skall vi inte leva som vi lär? Eller är det egentligen så konstigt att våra barn far illa i te.x. Skolan?

 
Jag fick igår ett - Förlåt, meddelande. Detta är riktigt stort tycker jag. Inte alla som ens bekymrar sig med att säga förlåt, och att man är ledsen över hur saker och ting blev. Men nu har denna historia äntligen fått ett slut.

Men vem vann egentligen på detta, ingen skulle jag nog vilja säga. Att bråka skapar egentligen bara losers. Varför jag la ut och skrev om detta är för att visa att sånt här pågår hela tiden. Jag får massor med underbara och kärleksfulla meddelanden. Men ibland kommer det ett och annat där jag blir ifrågasatt på olika sätt. Te.x. Varför har jag valpar när jag har paus och skall dra ner mitt hund antal? Eller som det jag la ut häromdagen, - Att jag inte bryr mig om hundar, utan bara pengar!

Jag tycker det är helt ok att fråga mig frågor, frågor om vad som helst egentligen. Men jag ser en väldigt stor skillnad på att fråga och att ifrågasätta, eller anklaga. Får jag frågor så svarar jag mer än gärna, om jag kan! ;-)

Hoppas ni alla nu får en härlig onsdag, och kom ihåg - Va snälla mot varandra!!

Inga kommentarer: