tisdag 5 mars 2013

SKÖN MORGON!!

Haft en riktigt skön morgon med faktiskt väldigt lugna hundar. Med detta vårväder verkar de bli lika lugna som mig själv. Just nu sitter de ute och solar sig!! Jag skall strax gå ut och joina dem..

Veterinären har varit här idag igen och fixat lite grejer. Inte allvarligt utan bara vanliga löpande saker som man hela tiden behöver göra. Nästa gång han kommer är det dags att besiktiga valparna och allt det där. De kommer då bli 9 veckor ungefär vilket känns som en bra ålder. Både att sticka med nålar och sedan lämna till sina nya familjer.

 
Många gör sina valpar strax efter 7 veckor då det skall levereras vid 8 veckor. Lite ungt tycker jag allt att det är. Men det är olika från valp till valp och från kull till kull. Men en eller två veckor extra skadar inte så att man säkert vet att allt är ok och att valpen känns redo att flytta. Man måste inte lämna valparna på dagen när de är 8 veckor. Jag gillar att ha dem kvar lite extra...

Nä, nu har jag skurat och dammsugit inne. Har inte hunnit testa min nya mopp handske ännu, det gör jag sen. Dags att gå ut och njuta av solen lite kanske!!


1 kommentar:

Anonym sa...

De ser jättefina ut. Grattis! Inga långa och snipiga nosar, men ändå den så hett efterlängtade längre skallen... Kanske går det att göra en skiss av dem och få ett vetenskapligt utlåtande från vetenskapsakademin?