fredag 17 maj 2013

JÄGARLIV

Jaha, vad skall man dra för slutsats av Eurovisons andra semi final igår då? Igår fick jag ju inte alla rätt, men man kan inte vara på topp jämt, eller hur?

Tycker faktiskt det var lite konstigt att San Marino inte gick vidare. Att Grekland har dålig ekonomi förstod man ju ganska tydligt då de hoppade omkring och skrek att de ville ha Fri Alkohol. Ja, gratis är ju alltid bäst. Sen att de gav den gamle farbrorn en pytteliten gitarr visar ju också på att de helt enkelt hade råd med en större.
Island då? Jättefin låt framförd av en riktig viking. Men att sjunga om ”Jägarliv” vet jag inte om det passar i Eurovision. Har lite svårt att förstå mig på detta med ”Jägarliv”. Springa runt i skogen iförd gröna fjällräven kläder  och skjuta och döda oskyldiga små och stora djur. Han kanske inte ens sjöng om det, men i alla fall. Fast jag kan heller inte förstå de som jobbar i bårhus. Kanske bra att någon gör skitjobben, så slipper jag!!
Sen detta med opera pop, - Hum… vad skall man säga egentligen? Nja, det går inte riktigt hem hos mig. Tyckte även att Marlena Erman var pinsam när hon tävlade för Sverige för några år sedan. – Inget konstig alls… Vet inte om jag har fel med kommer inte Dracula ursprungligen från Rumäninen? I vilket fall som helst så lever han fortfarande. Den enda som jag tycker har klarat av att göra en opera pop låt är faktiskt Fredrik Kempe med – Vincero!!



Nu blir det spännande på lördag då även ”The BIG 5” och Sverige skall ge sig in i leken. Får se om jag på något sätt kan klura ut en ”Top 5” eller kanske till och med en ”Top 10”!! ;-)

Inga kommentarer: