fredag 31 maj 2013

PUH!!

 
Oj, idag har det varit och fortfarande är det väldigt varmt. Jag har haft en sån där skön slappe fredag och bara njutit och faktist även solat lite. Jag gillar ju när det är varmt och skönt men efter en stund i solen så kändes det nästan som att mina ben började brinna. Kanske skall man vara försiktig med den första riktiga solen. Den är stark och tar väldigt bra just nu, så tänk på det. Just nu sitter jag och njuter på altanen under ett parasoll. Skönt med lite skugga både för mig och hundarna.

Hur ofta har jag en slappe fredag? Man kan läsa typ på Facebook och andra sociala medier att folk tar lite ledigt från jobbet. Typ då en fredag och vädret är toppen. Vissa kanske går lite tidigare för att hinna med att njuta av solen och värmen några timmar. Äsch, jag kan ju ha slappe fredag när jag vill. Men det är inte ofta det blir en sån slappe fredag som jag har haft idag. - Det gäller att passa på och njuta av livet när man kan, eller hur? ;-)

Har förstått att några tyckte att jag var lite hård i mitt blogginlägg igår om "Hundjobb". Ja, kanske var jag det. Men det är min sanning, ni kanske har en annan och det är helt ok. Men nu skiter vi i det och njuter av helgen och sommaren som är HÄR just NU!!! - SKÅL!!

Inga kommentarer: