onsdag 29 maj 2013

SJÄLVDISCIPLIN

Alltså vissa dagar jag jag ingen som helst självdisciplin. Kan vara svårt när man går hemma och få till dagarna som man egentligen har tänkt. Ibland och för det mesta måsta jag säga att jag är riktigt duktig men ibland suger jag verkligen.

Man skjuter så himla lätt på saker till morgondagen och på nått sätt får man sedan dåligt samvete när man går och lägger sig på kvällen. Ligger då och funderar på varför gjorde jag inte det och det idag, nu måste jag ju göra det imorgon istället.

Men att gå hemma med en massa hundar är ju heller inte den ena dagen lik den andra. Det kommer alltid nått emellan som gör att man liksom får kasta om lite i schemat som man har ritat upp i huvudet. Detta är ju ett lyxproblem egentligen. Men det kan också störa lite om man inte hinner med eller kan göra det som man har tänkt ut innan. 

Hur ser mitt schema ut idag då? Jo, bland annat att bada Teddy och Frankie som jag nu faktiskt har lite dåligt samvete över att jag inte har fått i badet som jag hade tänkt innan. Så nu jäklar skall här skrubbas.... ;-)


Inga kommentarer: