onsdag 29 maj 2013

SOMMAR KOSTYM

Så, då va "Frankie", Ch. Rosscrea Free Loader klar! Men det slutade med att han fick shorts som sommar kostym. Kan ju inte säga att det blev bikini då han är en kille!!

Har aldrig gjort såhär förut då jag alltid har haft hundarna i full päls. Men "Frankie" har så otroligt mycket päls och en så fin päls att den tovar lätt. Dessutom har han med åren blivit lite ömhudad så det känns nästan bara elakt att stå och bråka med honom när han nu är en gammal gubbe. 

 
Jag klippte inte ner honom helt, men nästan. Han verkar nöjd och jag får också lite mindre att hålla efter. Han blev fin, för jag tog ju inte allt. Det blev bara mindre av allt om man så säger. Fast jag måste erkänna att det känns nästan som om jag har gjort något olagligt. Men är det sommar så är det och nu kan han svalka pungen hur lätt som helst!! - Hahahaha... 

Nu skall jag ge mig på "Teddy", undrar hur jag skall frissa till honom. Kanske blir det mer åt tanga hållet!? Han har ju ännu mer päls, men kanske en lite bättre päls som inte tovar riktigt lika mycket som "Frankies". Vi får se var det slutar.... ;-)

Inga kommentarer: